Menu
Vi dykker ned i de bedste tidspunkter, virksomheder kan poste content på.
Det lyder jo næsten for godt til at være sandt, at der er nogle bestemte tidspunkter på dagen, der er bedre, når det kommer til at poste content. Kan der virkelig være tidspunkter, hvor der er større sandsynlighed for, du rammer lige netop din målgruppe? Det korte svar er ja, men lad os undersøge det nærmere.
Nu til dags bruger virksomheder sociale medier som Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram og andre platforme til at sprede deres budskab og kendskab til deres brand. Det kan være tidspunkter helt fra klokken 2 om natten til klokken 9 om morgenen. Det afhænger alt sammen af, hvilken platform du vælger at poste indhold på og hvilken målgruppe, du gerne vil ramme.
Lad os dykke ned i de forskellige SoMe platforme og undersøge, hvilke tidspunkter der er de bedste til at få skabt engagement.
Facebook har som oftest højt engagement om morgenen og op til om formiddagen. Derudover ses det på globalt plan, at de bedste tidpunkter at poste på er tirsdag, onsdag og fredag mellem 09 og 13. Det kan være folk, som lige sidder og holder sig opdateret inden arbejde eller skole, der kan forklare den høje aktivitet.
Tirsdag, onsdag og fredag kl. 09 & 13
Mandag til fredag morgen og formiddag
Mandag til fredag mellem 6 & 21
Om morgenen i hverdagen mellem 8 & 10 samt 13 & 14
Dette medie er ikke så hyppigt brugt som de andre tre, vi nævner her i artiklen, men lige så stille er der begyndt at komme flere danske brugere til, hvorfor Twitter kan vise sig at blive en stor spiller.
Ligesom Facebook viser brugerne på Twitter også højt engagement om morgenen og formiddagen i løbet af ugen, hvor lørdag og søndag har det laveste engagement. Twitter kan ligesom så mange andre sociale medier opfattes som et medie, der bliver brugt, når folk også er på “farten”, hvor de enten selv skal opdatere deres følgere eller følge med på sidelinjen hos de brugere, de finder interessante.
Lidt ligesom Twitter og Facebook ser man også en del interaktion på Instagram om formiddagen samt efter frokost. For B2B virksomheder ser man, at engagementet på Instagram er lavest før klokken 06 og efter klokken 21, hvorfor det ville være fordelagtigt for en B2B virksomhed at lægge content op mellem 06 og 21.
Fra mandag til fredag klokken 11 er der et stort engagement på Instagram, hvorfor det ville være en fordel at vælge dette tidspunkt til at introducere nyt indhold for potentielle målgrupper.
Her ser vi så den professionelle SoMe-platform, hvor den bedste mulighed for at blive set ligger fra morgenstunden af mellem 8 og 10 samt efter frokostpausen mellem klokken 13 og 14. På LinkedIn er den dårligste dag at poste på om søndagen, muligvis fordi det er en platform, der er centreret omkring folks karriere, hvilket der for de flestes vedkommende ikke bliver prioriteret ligeså højt om søndagen.
Det er værd at notere, at de optimale tidspunkter at poste på på tværs af de fire nævnte sociale medier varierer fra branche til branche og fra målgruppe til målgruppe. Derudover er det taget ud fra et globalt perspektiv, hvorfor tiderne kun er vejledende.
Det ville være en fordel at tage et kig på den data, I har til rådighed fra jeres egne sociale medier og danne nogle generelle konklusioner ud fra hvornår, I ser, der er flest interaktioner på jeres platforme.
Hos SLAX har vi ansatte, der er specialister inden for lige netop sociale medier. De sidder altid klar til at hjælpe dig. Book et uforpligtende møde, så tager vi kontakt.
Skal vi ikke tage en snak om, hvordan vi også kan hjælpe dig med at fange dine besøgendes opmærksomhed?
Ring til os
Vi er erfarne folk fra bureaubranchen med hjertet det rette sted.
Slax ApS
CVR: 43046705
Fredrikstadvej 1,
9200 Aalborg
Åbningstider
Mandag til torsdag 08:00 – 16:00
Fredag 08:00 – 14:00
Digital Marketing
Digitale Løsninger
SLAX
Jura
Telefon: 44 12 25 90
Email: info@slax.dk
© Alle rettigheder forbeholdes Slax - 2022
Indtast dine informationer, så kontakter vi dig hurtigst muligt!