Kontakt os: +45 22 21 19 22

Menu

Kom i gang med LinkedIn

I denne guide finder du ud af, hvorfor LinkedIn er vigtig, og hvorfor lige netop din virksomhed burde bruge platformen.

Der er mange forskellige platforme, når det kommer til sociale medier. LinkedIn er bare én af dem. Så hvorfor er den vigtigt? Jo ser du, LinkedIn er en platform, der samler professionelle og dygtige talenter fra hele verden ét sted. 

Det basale: Profilen

Hvis vi starter helt basalt, så er det altid en fordel for en virksomhed at have en LinkedIn, der kan repræsentere virksomheden udadtil. Det er blandt andet fordi, en LinkedIn profil kan agere som platformen, hvorfra din virksomhed bliver brandet – også kaldt employer branding.

Det er nemlig ingen hemmelighed, at folk undersøger virksomheder, før de overvejer at indgå i et ‘forhold’ med virksomheden, lige meget om det er i forhold til at købe et produkt fra virksomheden eller at blive en del af virksomheden som medarbejder. Det understreger endnu engang nødvendigheden af blandt andet en LinkedIn profil.

Målgruppe

Professionelle der er samlet ét sted

Annoncering

dyrt, men fortjenesten kan være stor

Branding

For produkter og virksomheden

Synlighed

Når profilen er lavet, er det selvfølgelig vigtigt at bruge tid på at gøre siden attraktiv. Det kan  blandt andet ske gennem content og interaktioner fra dem, der har udtrykt deres positive opfattelse af virksomheden ved at følge virksomheden eller ‘like’ de opslag, der bliver lagt op. Hvis man kan få brugere til at interagere ved at kommentere på content eller dele det, er det endnu bedre – så når dit budskab nemlig en større gruppe. Det er også derfor, content er så vigtigt.

Content: Hvad skal deles og hvorfor?

Når I har opnået synlighed, og folk er begyndt at interagere på din LinkedIn side, så bliver det endnu mere vigtigt at overveje din employer branding og det content, du deler.

Her handler det om at dele content, der viser, hvem I er: Er tonen i virksomheden formel eller uformel, hvor fleksibel er arbejdstiderne og miljøet, hvem er menneskerne, hvad er jeres værdier, og hvordan er det at arbejde hos jer?

Det er alt sammen med til at give et indblik i virksomheden, og denne form for employer branding er ikke kun tilegnet at tiltrække nye medarbejdere, men det kan også være med til at tiltrække nye kunder, der ønsker at samarbejde med en virksomhed som din. 

Annoncering på LinkedIn​​​

Annoncering på LinkedIn er overvejende dyrere end annoncering på sider som Instagram og Facebook. Hvorfor? Supply and demand: LinkedIn annoncering gør, at du kan ramme meget specifikke grupper, brancher, nicher, virksomheder og jobtitler.

Man ser også ofte virksomheder bruge LinkedIn annoncering som B2B annoncering, hvorfor prisen kan være presset op, da fortjenesten ved at trække en anden business ind kan være højere end at trække en privatperson ind. Sidstnævnte – B2C annoncering – ser man ofte på sociale medier som Instagram og Facebook.

Som virksomhed vil betalt annoncering på LinkedIn derfor give mest mening, hvis det er med henblik på B2B. Det betyder ikke, det ikke virker B2C, men der skal man måske overveje, om fortjenesten er det værd. Sådan er det reelt set for både B2B og B2C: Bliver din udgift på annoncering dækket af det, du får ind? Er det, du betaler, godt brugt ud i forhold til at øge kendskabet til din virksomhed? Hvis du siger nej til begge spørgsmål, så er LinkedIn annoncering måske ikke ideelt for dig. Dog er der mange sider af én sag, så det kan sagtens være, LinkedIn er oplagt for jer alligevel.

Skal vi hjælpe dig i gang med LinkedIn? Vi hjælper dig kommunikere dit budskab til den rette målgruppe. Kontakt en af vores specialister, så finder vi tid til en uforpligtende samtale.

En uforpligtende snak

Indtast dine informationer, så kontakter vi dig hurtigst muligt!