Menu
Remarketing eller retargeting bruges til at forklare den teknologi, der gør det muligt at ramme – eller target – brugere, der tidligere har besøgt din side. Det kan være din hjemmeside, webshop, Facebook eller andet, de har besøgt. En cookie lægges i den besøgendes browser, og de bliver nu lagt ind i gruppen af mennesker, der bliver vist retargeting annoncering, fordi teknologien gør, deres besøg bliver husket. Denne type kampagne tilbydes blandt andet med Facebook, LinkedIn og Google annoncering.
Netværk er noget diverse sider bruger til at lave ‘push marketing’. Det vil sige, Google Display er reklamer, der popper op på sider, som har til formål at skabe trafik på annoncørens hjemmeside. Annoncøren betaler så for det ‘space’, de optager på en anden virksomheds side. Alt betaling for denne type annoncering foregår automatisk gennem Google.
Indeksering af en hjemmeside
Sammenlign priser og produkter på webshops
tracke, analysere og vurdere trafik
Google Shopping gør det nemt for brugeren at finde specifikke produkter og sammenligne priser på tværs af diverse webshops. Det er dette, du ser under ‘shopping’, når du søger på et specifikt produkt på Google.
Bannerannoncering minder om det, du ser fysisk på gader som for eksempel ved busstoppestedet. Det er bare online i stedet. Her kan virksomheder bruge billeder og grafiske annoncer til at gøre opmærksomt på noget bestemt eller øge kendskabet til virksomheden og dens produkter eller services.
Google Analytics gør det muligt for dig at tracke, analysere og vurdere den trafik, du har på din hjemmeside. Her kan du så spore din hjemmesides besøgende og deres adfærd på din hjemmeside. Dette giver dig et billede af, hvordan besøgende agerer på din side. Denne data kan du tage med videre til fremtidig annoncering og bruge det til at ramme din målgruppe mere præcist.
Google Ads gør det muligt for dig at markedsføre dine produkter og din virksomhed på blandt andet Google og YouTube samt de sider, der tillader Google Display annoncering. Her er det især søgeord, annoncescore og budget, der påvirker din succes.
Loadspeed handler i alt sin enkelthed om hastigheden, hvorpå en hjemmeside ‘loader’ alt det indhold, der er på siden, ergo hvor hurtigt en besøgende kan se alle information tilgængelige på siden. Jo højere loadspeed, jo højere sandsynlighed er der også for, besøgende vil hoppe væk fra siden eller besøge en konkurrent, hvor loadspeed er lavere. Derfor er det en god idé at teste loadspeed, så virksomheder ikke mister kunder, før kunderne overhovedet når at læse om virksomheden.
Crawling er software, der bruges til at indeksere en hel hjemmeside. Det vil sige, software der undersøger alle links på hjemmesiden, så der dannes et overblik over alle links på hjemmesiden. Her kan man også se, om der er fejl på nogle af siderne. Det danner et godt overblik over, hvad der skal arbejdes på på side.
Føler du, du har de rette redskaber til at komme gennem junglen nu, eller skal vi hjælpe dig? Send os en mail, eller ring til os allerede i dag – så kontakter vi dig til en uforpligtende samtale.
Skal vi ikke tage en snak om, hvordan vi også kan hjælpe dig med at fange dine besøgendes opmærksomhed?
Ring til os
Vi er erfarne folk fra bureaubranchen med hjertet det rette sted.
Slax ApS
CVR: 43046705
Fredrikstadvej 1,
9200 Aalborg
Åbningstider
Mandag til torsdag 08:00 – 16:00
Fredag 08:00 – 14:00
Digital Marketing
Digitale Løsninger
SLAX
Jura
Telefon: 44 12 25 90
Email: info@slax.dk
© Alle rettigheder forbeholdes Slax - 2022
Indtast dine informationer, så kontakter vi dig hurtigst muligt!