Kontakt os: +45 22 21 19 22

Menu

de 10 hellige bud (3)

Sådan skriver du et fængende nyhedsbrev

… Vi giver vores bud på, hvordan du skriver et fængende nyhedsbrev

Hvad skal man have med? Hvad vil din målgruppe gerne læse? Hvordan kan nyhedsbreve sparke gang i interaktioner? Det korte svar er, at du som virksomhed helt selv bestemmer, hvad du vil dele. Det kan være alt lige fra nyheder omkring virksomhedsstrukturen til introduktionen af nye produkter eller services, du tilbyder dine kunder. Det er helt op til dig, men det vigtigste er, du får dit budskab klart ud til læseren. 

Lad os dykke ned i potentielle elementer i et nyhedsbrev.

CTAs

Når det kommer til indhold, er der meget, et nyhedsbrev kan indeholde. Dog er en af de vigtigste elementer en form for call-to-action (CTA). Dette er i hvert fald et af de første elementer, vi kommer i tanke om, da det er det, der skal give dig værdi. Værdien kan være at få flere besøgende på hjemmesiden, salg af produkter og services eller potentielle leads.

CTA ses ved knapper, der opfordrer til for eksempel at købe noget fra jer, tage kontakt eller dele indholdet af nyhedsbrevet med andre. Det er alle tre ting, der er med til at øge salg, trafik eller kendskab, hvilket ultimativt gavner din virksomhed. Det er derfor, det er så vigtigt at have CTA i dit nyhedsbrev.

CTA

Call To Action

Grafik

Fang læseren

Indhold

Fængende emner

Grafik

Tænker vi det kreative aspekt ind i nyhedsbrevet, er der selvfølgelig elementer som billeder, grafik og emojis, som kan være med til at fange læserens øjne og rette deres opmærksomhed mod lige præcis dét, du ønsker.

Du kan bruge grafiske hjælpemidler som Canva og Bannersnack eller de helt klassiske som Photoshop og Illustrator fra Adobe.

Det vigtigste er, det stemmer overens med jeres visuelle identitet på tværs af jeres platforme, så der er en form for synergi og rød tråd i jeres markedsføring. Her er det vigtigt at tænke farve, logo, font og andre elementer, der kendetegner jeres virksomhed, ind i det grafiske indhold. På den måde kan jeres læsere også se virksomhedens identitet i nyhedsbrevet.

Indhold

Når indholdet til nyhedsbrevet skrives, er det også vigtigt at tænke over mængden af indhold. Vores fælles attention span er blevet kortere, så det er endnu vigtigere nu, end det før har været, at fange læseren i første paragraf

I praksis betyder det at bruge ekstra tid på at lave en fængende emnetekst, overskrift i mailen og sammensætte brødtekst, der fanger læseren. I forhold til sidstnævnte er det vigtigt at give læseren de nødvendige informationer tidligt. Dog er det samtidig vigtigt at være opmærksom på ikke at overdynge med informationer, som læseren alligevel ikke får læst. Det er en fin balance, der kan være svær at opnå.

Er du stadig i tvivl om, hvad dit nyhedsbrev skal indeholde? Lad en af vores specialister hjælpe dig, og book et uforpligtende møde ved at ringe til os eller sende en mail her på siden.

En uforpligtende snak

Indtast dine informationer, så kontakter vi dig hurtigst muligt!